Mere om FPS
Fravær og erstatning
I Personalestyrelsen har vi vores egen forsikringsenhed, som vurderer og træffer afgørelser i arbejdsskade- og erstatningssager på hele Forsvarsministeriets område.
Foto: Niels Porsbøl
Sagerne spænder bredt fra medarbejdere, der er kommet fysisk eller psykisk til skade under en udsendelse, til medarbejdere der skal have erstatning efter en arbejdsulykke.
Vi bistår også medarbejdere, der er kommet til skade under en FN-ledet mission med deres ansøgning om FN-erstatning og behandler og udbetaler godtgørelser efter Forsvarets særlige forsikringsordninger til medarbejdere, der er kommet til skade under internationale operationer.
Vi rådgiver også medarbejdere og chefer om sygdom og barsel, så vi kan fastholde ministerområdets dygtige medarbejdere. Vi håndterer alle syge- og raskmeldinger for ministerområdet og indhenter refusion i forbindelse med sygdom, barsel mv., og vi forvalter og administrerer barsel og familiemæssig orlov.
3 typiske opgaver
Alle arbejdsskader på ministerområdet, hvad end det er under en udsendelse eller på en kontorarbejdsplads, håndteres af vores dygtige sagsbehandlere som tæller jurister og kontoruddannede.
De har til huse i Ballerup.
Erstatningssager, fx efter en arbejdsskade, håndteres også af vores sagsbehandlere i Ballerup. De udbetaler bl.a. erstatning efter Forsvarets særlige godtgørelsesordninger.
Vores sygemeldings- og barselskontor håndterer syge- og raskmeldinger for alle ansatte på ministerområdet og rådgiver chefer om sygdom og barsel.
Kontoret sidder på Hjørring kaserne.